Gaya Hidup

Tips Penting Untuk Meningkatkan Daya Ingatan

Oleh Tim Tazkirah  •  5 Jul 2017

Jika anda seorang yang menyukai ilmu dan menginginkan ilmu, maka jauhkanlah diri dari dosa. Imam as-Syafie pernah mengadu kepada Waqi Ibn al-Jarrah tentang kelemahan hafalannya, maka beliau berkata; Jauhkanlah diri dari dosa.

Pohonlah taubat atas dosa yang dilakukan kepada Allah. Adapun kesalahan yang dilakukan terhadap manusia, selesaikanlah secara baik dan hak mereka mestilah dipulangkan kembali. Ilmu adalah cahaya, dan cahaya tidak akan datang bersama orang yang berdosa.


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Tim Tazkirah

Tim Tazkirah

Tazkirah.net merupakan wadah untuk komuniti Islam saling berkongsi ilmu pengetahuan, pandangan dan pengalaman mereka sebagai satu peringatan untuk menjadi muslim yang lebih baik.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami