Wanita

Islam Angkat Wanita Menjadi Mulia

Oleh Tim Tazkirah  •  17 Jun 2017

Islam tidak pernah sesekali mendiskriminasikan wanita, malah berdasarkan sejarah, Islam menerusi Nabi Muhammad s.a.w telah mengangkat martabat wanita yang terhina menjadi sangat mulia. Buktinya, ketika zaman Jahiliyah, mana-mana keluarga yang melahirkan anak perempuan maka mereka akan terasa cukup malu dan terhina.

Lalu ramai bapa yang menanam anak perempuan mereka hidup-hidup. Setelah Islam datang, wanita telah diberikan posisi yang cukup istimewa sehinggakan Nabi Muhammad s.a.w berpesan agar para lelaki menjaga wanita kerana mereka adalah anak kunci syurga. Tonton video penerangan ringkas Ustaz Don berkenaan perkara ini.


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Tim Tazkirah

Tim Tazkirah

Tazkirah.net merupakan wadah untuk komuniti Islam saling berkongsi ilmu pengetahuan, pandangan dan pengalaman mereka sebagai satu peringatan untuk menjadi muslim yang lebih baik.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami