Ibadah

Ayuh! Berlumba-Lumba Merebut Ganjaran Yang Tersedia Di Bulan Ramadan

Oleh Tim Tazkirah  •  9 Jun 2017

Ramadan adalah bulan yang umat Islam sering nanti-nantikan. Kini Ramadan telah pun tiba dan kita berada di dalamnya. Persoalannya adakah hari-hari yang berlalu kita telah merebut ganjaran yang disediakan atau ianya berlalu pergi dengan sia-sia seperti hari di bulan-bulan yang lain? Ramadan masih berbaki ayuh kita merebut ganjaran yang disediakan, berikut adalah ganjaran istimewa itu;

#1 – Bulan di mana amalan dilipat gandakan, ayuh perbanyakkan bersedekah dan infaq.
#2 – Diampuni dosa-dosa yang telah lalu.
#3 – Bulan di mana Al – Quran diturunkan, maka perbanyakkan membaca Al – Quran.
#4 – Bulan penuh berkat, rahmat dan mustajabnya doa. Perbanyakkan doa Insyaa Allah makbul.
#5 – Bulan adanya solat sunat terawih. Tunaikanlah jangan dilepaskan peluang ibadah istimewa ini.

Kita belum berada di garisan penamat lagi. Maka ayuh bersama kita tingkatkan amalan di bulan Ramadan ini kerana belum tentu kita dapat bertemu dengan Ramadan tahun hadapan.


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Tim Tazkirah

Tim Tazkirah

Tazkirah.net merupakan wadah untuk komuniti Islam saling berkongsi ilmu pengetahuan, pandangan dan pengalaman mereka sebagai satu peringatan untuk menjadi muslim yang lebih baik.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami