Inspirasi

3 Minit Yang Pasti Mengubah Kehidupan Anda [Video]

Oleh Tim Tazkirah  •  17 Aug 2016  •  1 min baca

Dalam surah Al ‘Ashr Allah s.w.t bersumpah sesungguhnya kita dalam kerugian dalam mengurus masa hidup kita dengan perkara-perkara yang sia-sia, termasuk pekerjaan yang kita lakukan sekarang.

Demi masa, sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian. Surat Al ‘Ashr, Ayat 1-2

Betapa sedihnya jika kita berkerja sepanjang hidup hanya untuk wang ringgit, untuk rumah yang akan ditinggalkan dan kereta yang akan berkarat, bukannya kerana “passion”, “love” dan “spirit” untuk memberi impak kepada dunia, masyarakat Islam khususnya. Sesuatu yang kekal dan berterusan manafaatnya.

Betapa beruntungnya mereka ini,

Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal sholih dan saling menasihati supaya mentaati kebenaran dan saling menasihati supaya menetapi kesabaranSurat Al ‘Ashr, Ayat 3

Orang yang hidupnya dihabiskan untuk memberi peringatan kepada orang lain, bangun tidurnya untuk Islam, kerjanya untuk Islam, matinya untuk Islam. Kemudian mendapat kebahagian yang sebenar di akhirat, bertemu dan melihat Tuhannya tanpa hijab.

Adakah Kita Telah Terlambat?

Tepuk dada tanya hati, sanggupkah kita mengubah hidup kita sekarang?

Baca lagi: Kanser Telah Mengubah Hidup Seorang Jutawan


Kongsikan Artikel Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Tim Tazkirah

Tim Tazkirah

Tazkirah.net merupakan wadah untuk komuniti Islam saling berkongsi ilmu pengetahuan, pandangan dan pengalaman mereka sebagai satu peringatan untuk menjadi muslim yang lebih baik.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami